Skip to main content

Generell informasjon om våre senter

Om våre senter

iGym EXPRESS har i dag 2 treningssentre, med følgende beliggenhet:

  • BJERKA (Strandgata 12)
  • HEMNESBERGET (Sørlandsveien 55)

Vi har som mål å være Ditt lokale treningssenter, det vil si at vi ønsker å være tilstede der du er, der du bor eller der du jobber. Våre senter skal være ett trivelig og bra sted å trene for alle, gammel som ung, trent og utrent. Terskelen for å begynne skal være lav og motivasjonen for å fortsette skal være høy. Hos oss får du:

  • Alltid nytt utstyr
  • Rene og pene lokaler
  • Gratis parkering
  • Alltid lave priser
  • Ingen bindingstid
  • Tipp topp kundeservice

Åpningstider

Våre sentre er åpne alle dager, hele året. fra kl. 05:00 til kl. 24:00

Trivselsregler

  • Alle skal registrere sitt besøk ved ankomst.
    Det er ikke tillatt å slippe inn andre eller å gå inn uten eget gyldig medlemskap. Overtredelse av dette medfører sperring av treningsavtale.
  • Rene innesko skal brukes (utesko benyttes ute).
    Det er ikke tillatt å trene barfot eller i bar overkropp.
    NB: Treningssko skal tas hjem etter hver økt.
    Rydd alltid på plass alt av utstyr og vekter etter deg.
  • Tørk av apparater med antibac spray etter bruk.
  • Meld alltid i fra om eventuelle skader/hendelser.
  • Lukk åpne vinduer om du er sistemann ut.
  • Lokalet skal forlates innen kl. 24.00.
  • Ta vare på ditt lokale treningssenter!

Kundeservice

Facebook: Du kan enkelt nå oss på melding via våre Facebook sider, vi svarer så fort vi kan.

E-post: Du kan nå oss på: post@igymexpress.no

Telefon: Hverdager mellom kl. 08.00 – 16.00 nås vi på: 400 00 929

Adresse: iGym EXPRESS AS, Skuggheia 29, 8611 Mo i Rana

Firma: iGym EXPRESS AS, orgnr. 927 269 228

Bli medlem

Registrering på nett

Ordinær avtale:

Ditt medlemskap registrerer du enkelt selv på www.igymexpress.no/blimedlem

NB! Vi benytter elektronisk signering av avtalegiro, så ha Bank ID (brikke eller mobil klar)

Ungdom 15-18 år:

Ved bestilling av treningsavtale for ungdom 15-18 år, trenger vi bekreftelse / opplysninger om foresatt (og ansvarlig betaler).  Benytt bestillingsskjema som ligger her: www.igymexpress.no/ungdom

Bedriftsavtale:

Dersom du er ansatt ved en bedrift som har treningsavtale med oss, benytt følgende bestillingsskjema: www.igymexpress.no/bedrift

Selv om du har bestilt ditt medlemskap via bedriftsavtale så vil oppstartsfakturaen (inneværende mnd + hele neste mnd) tilfalle deg i sin helhet.

Dersom din arbeidsgiver dekker din avtale helt eller delvis basert på min x antall besøk på senteret pr. mnd. så vil besøkslogg for en mnd. først bli beregningsgrunnlag for faktura 2 mnd senere. (eks. faktura for desember vil være beregnet ut fra antall besøk i oktober)

Prøvetime?

Vi tilbyr 1 gratis prøvetime for de som ønsker å teste oss ut. Hvis du ønsker en prøvetime så sender du oss en melding via vår Facebook side med ønsket dag og ca. tidspunkt.

NB: Prøvetimer skal alltid være godkjent av oss.

Elektronisk signering av avtalegiro

Hvordan inngår jeg avtalegiro avtale?

Ved bestilling via nett vil du, etter å ha fylt ut din kontakt informasjon og huket av for «Jeg har lest og aksepterer avtalevilkårene» få opp en bolk nederst på siden «Gå videre til signering av avtalegiro avtale». Vi benytter Bank ID for elektronisk signering av avtalegiro avtalen. Så ha derfor din Bank ID brikke klar eller din Bank ID for mobil tilgjengelig.

Aktiv avtalegiro avtale?

Du har selv ansvar for at avtalegiroen som er inngått er aktiv i nettbanken, og at beløpet blir trukket på forfallsdato. Det kan ta noen dager fra avtalegiro avtalen er opprettet til den er aktiv i banken. Får du en faktura på papir må du derfor betale den.

Informasjon og bekreftelse på bestilling

Du vil etter bestilling motta din velkomstmail med bekreftelse på din bestilling og våre vilkår. Her vil du også finne informasjon om vår medlemsapp som du benytter for å låse deg inn på senteret med, samt våre senterregler. Denne velkomstmailen vil inneholde ditt personlige passord for innlogging i vår medlemsapp.

Dersom du har bestillt treningsavtale for ungdom eller for bedriftsavtale, kan det ta noen timer før avtalen blir registrert og du mottar velkomstmailen, da dette tas manuelt.

Adgang til senteret

Hvordan kommer jeg meg inn på senteret?

Vi benytter elektronisk adgangskort i app for innlåsing på våre sentre. Etter at du har registrert deg som medlem på nett, mottar du en velkomstmail med informasjon om hvordan du kommer i gang med denne.

Appen fungerer ikke!

Når du er ved inngangsdøra til treningssenteret, skal døra dukke opp i appen under adgang.

NB! Stedstjenester og Bluethooth må være aktivert for at løsningen skal fungere.

Dersom du ikke får opp døra i appen kan det for Android telefoner noen ganger være nødvendig å stille inn på mest nøyaktige stedsangivelse i instillinger.

Ved flere ubetalte fakturaer vil tilgang til senteret bli stengt. Status på betalinger finnes under min profil i appen.

Betaling og avtalegiro

Oppstartsfaktura

  • Etter å ha fullført din bestilling av treningsavtale vil du motta din oppstartsfaktura pr. mail og SMS. Denne gjelder for perioden ut neste måned og må betales manuelt innen forfall.
  • Din avtalegiro avtale vil ikke generere trekk for oppstartsfakturaen

Avtalegirotrekk

Avtalegiro avtale er en betalingsløsning der banken sørger for at regningen fra oss blir betalt til riktig dato. Det forutsettes at videre medlemsavgift trekkes ved avtalegiro.

Når trekkes treningsavgiften?

Trekk via din avtalegiro avtale utføres den 1 i hver mnd. forskuddsvis.

Beløpsgrense?

Ved avtalegiro kan du sette en grense for hvor stort beløp som kan bli trukket fra kontoen din. Velg da et beløp som tar høyde for purringer og eventuelle endringer av terminbeløpet du selv gjør. Vi anbefaler at du setter beløpsgrensen til minimum 2 ganger månedsbeløpet.

Aktiv avtalegiro avtale men får purring?

Selv om du har inngått avtalegiro kan du likevel få purringer i posten fra oss. Grunnen kan være:

  • at du har sagt opp din avtalegiro avtale i banken.
  • at du har stoppet trekket som ligger klart.
  • at det er manglende dekning på konto den datoen trekket skal kjøres.

Hva skjer om jeg bytter bank?

Når du bytter bank følger avtalegiroen ikke med til din nye bank. Derfor må du opprette en ny avtalegiroavtale i den nye banken. Ta da kontakt med oss slik at vi får sendt deg link for ny aktivering av avtalegiro avtalen.

Hva gjør jeg hvis jeg får feilmelding når jeg skal signere avtalegiro avtalen med Bank ID?

«Avtalegiro med elektronisk signering» er ett av flere bruksområder for BankID. Det er ikke sikkert at din BankID støtter dette. Spør banken din for videre hjelp. iGym EXPRESS kan ikke løse problemer knyttet til din BankID, det kan bare banken.

Fakturagebyr?

Har du mottatt postal faktura fra oss så er dette fordi din avtalegiro avtale ikke har vært registrert aktiv da trekket for din treningsavgift ble generert. Ved postal faktura påløper et fakturagebyr à 55,-

Purring / inkassovarsel

Hvis du unnlater å betale din faktura fra oss vil den, ca  14 dager over forfall, gå automatisk videre til Collectio AS for videre oppfølging. Det vil fra de bli sendt ut en betalingspåminnelse/purring med 70,- i gebyr. Denne faktura må da betales direkte til Collectio AS i sin helhet med deres KID nr.

Sperring av adgang ved ubetalt faktura

Ved flere ubetalte fakturaer / mnd. vil adgang til våre sentre automatisk bli sperret. Tilgang vil så automatisk bli åpnet igjen når utesåtende er betalt. Merk: Det kan ta opp til flere dager fra du betaler til banksystemene oppdaterer våre systemer, slik at tilgang til senteret blir gitt. Vi kan desverre ikke overstyre / fremskynde dette.

Administrer ditt medlemskap

Medlemsapp

Vår medlemsapp BOOST System gir deg tilgang til følgende:

  • Adgang – elektronisk medlemskort og opplåsing av senter rett fra app
  • Min profil – oversikt over din avtale, treningslogg, fakturaer / avtalegirotrekk samt mulighet til å redigere adresse, mobilnr og e-postadresse
  • Senterinfo – kontaktinformasjon til oss og besøksplanlegger / besøksstatistikk

Fryse avtale?

Vi tilbyr kun frys av treningsavtalen ved sykdom, graviditet og andre spesielle dokumenterte tilfeller.

Verving av nytt medlem

Fornøyde medlemmer er våre beste ambasadører. For hvert nye medlem du bidrar med (verver), får du en GRATIS mnd. og den du verver får FRI etablering. Verving utføres her: www.igymexpress.no/verving

Oppsigelse

Hvordan sier jeg opp min treningsavtale?

Oppsigelse av medlemskap skal gjøres skriflig og sendes til: post@igymexpress.no

Du vil deretter motta en bekreftelse fra oss om bekreftet oppsigelse med informasjon om når din treningsavtale opphører.

Oppsigelsestid

Medlemskap uten eventuell kontraktsforpliktelse (bindingstid) kan avbrytes med 1 måneds oppsigelsesfrist regnet fra første månedsskifte etter mottatt oppsigelse. Siste belastning vil derfor alltid gjøres i måneden etter oppsigelsen er mottatt.

Starte avtale på nytt

Dersom du har vært medlem hos oss tidligere så kan du enkelt restarte din avtale ved å logge deg på her: https://portal.boostsystem.no/igymexpress/login

Merk: Hvis du har endret noen kontaktinformasjon siden sist du var medlem er det viktig at du opplyser oss om disse endringene.